1917-1936
I 1917 blev linje 5 ændret, så den kørte ad Nørregade i stedet for over Rådhuspladsen. I 1921 kørtes der kun til Brønshøj i den nordlige ende, og fra 1924 blev linjen forlænget til Husum. I den sydlige ende forlængedes i 1925 ad Holmbladsgade til Østrigsgade, i 1929 videre til Øresundsvej og endelig i 1933 ad Backersvej til Sundby Hospital.
Køreplan for linje 5 fra 1924. Køreplanen er venligst stillet til rådighed af Steen Esbensen.
Steen Esbensen oplyser, at det er søndags planen 4413, som var gældende for sommerplanen 1969. Egen samling.
Steen Esbensen oplyser, at det er hverdags planen 4610, som var gældende for vinterplanen 1969/70. Egen samling.
Køreplan fra 1965.
Så er det ved at være slut med sporvogne i København.
Kort tid efter sporvognsdriftens ophør blev skinnerne fjernet i Østrigsgade. Foto fra 1972 af Erik Rene Hansen.
Samme som ovenstående. Foto fra 1972 af Erik Rene Hansen.
En bus på linje 5 i Østrigsgade, mens sporvognsskinnerne fjernes. Foto fra 13. maj 1973 af Arne Unterschlak.
Under Besættelsen udsendte Københavns Sporveje til brug for de kørende personale en beskrivelse af linjerne og de nærliggende beskyttelsesrum og dækningsgrave i tilfælde af luftangreb. Oversigten giver et fint indtryk af linjen på tidspunktet med stoppesteder og sløjfer.